PARIS & BILDBOMB

Det blev inte mycket skrivet här under resan men guuud vad vi har gjort mycket. Tänkte först göra ett inlägg för varje dag för jag ville lägga upp massor av bilder men nu kör jag allt i ett istället (och mycket mindre bilder än jag först tänkt). Är helt enkelt för trött.

Det har inte varit jättefint väder, bara någon kväll har solen tittat fram. I lördags var vi ute på stan, vi åt frukost (sallad och en drink) så sent som klockan 5. Vi tittade på Notre Dame, Kärleksbron (med alla hänglås), Starbucks och Louvren och på kvällen gick vi ut. Vi stack till VIP room vid klockan 2 och till fyllemat vid 5 blev det anka och lax, haha...

På söndagen bestämde vi oss för att dra till Champs-Élysées och äta frukost så vid 4-tiden (sen frukost denna dagen också) satte vi oss på en mysig italiensk restaurang och åt pasta innan vi fortsatte strosa runt på Paris mest kända gata. Vi kom tillslut till triumfbågen och efter det vandrade vi vidare mot Eiffeltornet.

I måndags skulle Elenor vara i skolan från 9-18 så jag drog på sightseeing ensam i stora Paris. Hade ingen aning om hur det skulle gå men när jag kom tillbaka på kvällen var jag riktigt stolt över mig själv. Jag tog metron till köpcentret La Fayette där jag dessutom åt lunch, sedan gick jag till Zara och efter det till Starbucks där jag tog en Cappuccino. Efteråt gick jag en sväng till Mango och jag avslutade dagen på köpcentret Printemps innan jag tog Metron hem igen.

När Elenor kom hem bestämde vi oss för att gå ut och äta middag. Vi hamnade på ett jättemysigt ställe där jag beställde in anka och sedan gick vi ner till floden Seine där vi mötte upp Tatiana för ett glas vin. Det var mörkt ute och hela Paris lös upp, extra fint var det när Eiffeltornet började blinka klockan 23. Vi kom hem vid 12 och somnade vid 01. Klockan ringde två timmar senare och det var dax att ge sig av mot flygplatsen. Två timmars sömn och jobb direkt när man når svensk mark. Så underbart!